ကခ်င္ျပည္နယ္ မိုးညွင္းၿမိဳ႕နယ္ နန္းမားေဒသရွမ္းစုရပ္ကြက္ရွိ သစ္ပ်ံပရိယတၱိ စာသင္တိုက္ ေလာက မာရ္ေအာင္ ေစတီီ၏ ထီးေတာ္တြင္ ဇန္န၀ါရီ ၂၃ရက္ေန႔ညေနပိုင္းမွစတင္ၿပီး ယေန႔တိုင္ ရန္ဖန္ ရံခါေရာင္ေတာ္ျမဴးေနသျဖင့္ ရပ္ေ၀းရပ္နီးမွ ျပည္သူမ်ားလာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ ၾကေၾကာင္း ေစတီေတာ္ေဂါပက မ်ားက ေျပာၾကသည္။
“ထီးေတာ္မွာ ေရာင္ေတာ္ျမဴးေနတယ္ဆိုလို႔ ႏွစ္ရက္တိတိသြားၾကည့္တာ တကယ္ထူးဆန္းတာ အခုလိုမျမင္ ဘူးေသးဘူး”ဟု သစ္ပ်ံေက်ာင္းပရိယတၱိစာသင္တိုက္ ဆရာေတာ္ဘဒၵႏၱဥာဏာ၀ံသက မိန္႔ၾကားသည္။
၁၂၇၀ခုႏွစ္တြင နန္႔ခမ္းရြာအေရွ႕ေျမာက္အရပ္ရွိ ရွမ္းရြာ၏ေတာင္ဘက္ ေတာအုပ္အတြင္းမွ ည အခါေရာင္ေတာ္ျမဴး သည္ကို တစ္ဆင့္စကားတဆင့္ၾကားၿပီး ယခင္သစ္ပ်ံေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးသုဇန မွ ေတာင္ပို႔ပ်က္ႏွင့္တူေနေသာ ေစတီေတာ္ေဟာင္းအား တူးေဖာ္ရာ ရရွိလာေသာ ဓာတ္ေတာ္၊ ရုပ္ ပြားေတာ္ေပါင္း ၁၀၀ေက်ာ္တို႔ကို ယခုေစတီေတာ္ႀကီးတြင္ ျပန္လည္ဌာပနာကာတည္ထား ကိုးကြယ္ ခဲ့ၾကျခင္း လည္းျဖစ္သည္။
၁၃၇၅ခုျပာသိုလဆုတ္၉ရက္ေန႔ညေန၄နာရီတြင္ ေစတီ၏ ထီးေတာ္မွ ဓာတ္ေတာ္ျမဴးခဲ့ေၾကာင္း ဘုရား သမိုင္း တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ေလာကမာရ္ေအာင္ေစတီီသည္ ဥာဏ္ေတာ္၈၂ေပ ၆လက္ မရွိၿပီး ေစတီအနီးဇရပ္တြင္္ တရားထိုင္ေနေသာ ေယာဂီ၄ဦးမွ ေစတီ၏ထီးေတာ္တြင္ ေနရာေရြ႕ၿပီး အေရာင္စံုလင္စြာျဖင့္ ကြန္႕ျမဴးေနမွဳကို စတင္ေတြ႕ရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဘုရားေဂါပကဦးတင္ညြန္႕က ေျပာ သည္။
စိုးေအာင္(ကခ်င္)
Credit to..ျမန္မာ့ေခတ္
“ထီးေတာ္မွာ ေရာင္ေတာ္ျမဴးေနတယ္ဆိုလို႔ ႏွစ္ရက္တိတိသြားၾကည့္တာ တကယ္ထူးဆန္းတာ အခုလိုမျမင္ ဘူးေသးဘူး”ဟု သစ္ပ်ံေက်ာင္းပရိယတၱိစာသင္တိုက္ ဆရာေတာ္ဘဒၵႏၱဥာဏာ၀ံသက မိန္႔ၾကားသည္။
၁၂၇၀ခုႏွစ္တြင နန္႔ခမ္းရြာအေရွ႕ေျမာက္အရပ္ရွိ ရွမ္းရြာ၏ေတာင္ဘက္ ေတာအုပ္အတြင္းမွ ည အခါေရာင္ေတာ္ျမဴး သည္ကို တစ္ဆင့္စကားတဆင့္ၾကားၿပီး ယခင္သစ္ပ်ံေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးသုဇန မွ ေတာင္ပို႔ပ်က္ႏွင့္တူေနေသာ ေစတီေတာ္ေဟာင္းအား တူးေဖာ္ရာ ရရွိလာေသာ ဓာတ္ေတာ္၊ ရုပ္ ပြားေတာ္ေပါင္း ၁၀၀ေက်ာ္တို႔ကို ယခုေစတီေတာ္ႀကီးတြင္ ျပန္လည္ဌာပနာကာတည္ထား ကိုးကြယ္ ခဲ့ၾကျခင္း လည္းျဖစ္သည္။
၁၃၇၅ခုျပာသိုလဆုတ္၉ရက္ေန႔ညေန၄နာရီတြင္ ေစတီ၏ ထီးေတာ္မွ ဓာတ္ေတာ္ျမဴးခဲ့ေၾကာင္း ဘုရား သမိုင္း တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ေလာကမာရ္ေအာင္ေစတီီသည္ ဥာဏ္ေတာ္၈၂ေပ ၆လက္ မရွိၿပီး ေစတီအနီးဇရပ္တြင္္ တရားထိုင္ေနေသာ ေယာဂီ၄ဦးမွ ေစတီ၏ထီးေတာ္တြင္ ေနရာေရြ႕ၿပီး အေရာင္စံုလင္စြာျဖင့္ ကြန္႕ျမဴးေနမွဳကို စတင္ေတြ႕ရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဘုရားေဂါပကဦးတင္ညြန္႕က ေျပာ သည္။
စိုးေအာင္(ကခ်င္)
Credit to..ျမန္မာ့ေခတ္
No comments:
Post a Comment