Tuesday 25 June 2013

J-7 မ်ဳိး ကဲြ တုိက္ေလ ယာဥ္ မ်ား အား ေရွ႕တန္း တုိက္ေလ ယာဥ္ စာရင္းမွ ပယ္ဖ်က္ေတာ့ မည္

Photo: J-7 မ်ဳိးကဲြ တုိက္ေလယာဥ္မ်ားအား ေရွ႕တန္း တုိက္ေလယာဥ္ စာရင္းမွ ပယ္ ဖ်က္ေတာ့ မည္

25-6-2013

တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံသည္ MiG-21 တုိက္ေလယာဥ္မ်ားအား ပုံတူကူး တည္ေဆာက္ ထားသည့္ J-7 တုိက္ေလ ယာဥ္မ်ားကုိ ၎တုိ႔၏ ေရွ႕တန္း တုိက္ ခုိက္ေရး ေလယာဥ္ (Front Line Fighter Aircraft) အျဖစ္ ထားရွိ အသုံးျပဳ မႈမွ ရပ္ဆုိင္းေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ခဲ့ပါသည္။ 

အဆုိပါ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ထြက္ေပၚ လာျခင္းမွာ အံ့အားသင့္စရာ ကိစၥတစ္ရပ္ မဟုတ္ေၾကာင္းႏွင့္ တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံ၌ လြန္ခဲ့ေသာ ၄ ႏွစ္ေ က်ာ္ က တည္းက J-10၊ J-11၊ Su-27၊ Su-30 ႏွင့္ J-8F ကဲ့သုိ႔ေသာ ေခတ္မီ တုိက္ေလယာဥ္ အေရအတြက္မွာ အစီးေရ ၅ဝဝ မွ ၁၂ဝဝ ေက်ာ္အထိ ႏွစ္ဆနီးပါး တုိးတက္ လာခဲ့ျခင္းေ ၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ တ႐ုတ္တုိ႔သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ၄ ႏွစ္ အခ်ိန္က ႐ုရွားလုပ္ MiG-19 တုိက္ေလယာဥ္မ်ားအား ျပည္တြင္း၌ တုပ ထုတ္လုပ္ထားသည့္ J-6 တုိက္ေလယာဥ္ႏွင့္ MiG-21 တုိက္ေလယာဥ္မ်ားအား ပုံစံတူ ထုတ္လုပ္ထား သည့္ J-7 တုိက္ေလယာဥ္ အစီးေရ ၂ဝဝဝ ေက်ာ္ အေပၚတြင္သာ အဓိက မွီခုိအားထား ခဲ့ရပါသည္။ 

႐ုရွား လုပ္ ဗုံးႀကဲ ေလယာဥ္မ်ားအား တုပ ထုတ္လုပ္ထားသည့္ ရာေပါင္း မ်ားစြာေသာ ဗုံးႀကဲ ေလယာဥ္မ်ားမွာ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ ေလတပ္၌ အသုံးေတာ္ ခံေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ တ႐ုတ္တုိ႔သည္ ပုံမွန္အားျဖင့္ ၎တုိ႔ ပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ ေလယာဥ္ အေရအတြက္အား ထုတ္ျပန္ ေၾက ညာေလ့ မရွိဘဲ သတင္း အခ်က္အလက္ မ်ားကုိ အင္တာနက္မွ တစ္ဆင့္ႏွင့္ ႏုိင္ငံ တစ္နံတစ္လ်ား လွည့္ လည္ ေလ့လာ ၾကည့္႐ႈျခင္း ျဖင့္သာ ေလတပ္ စခန္းမ်ား၏ တည္ေနရာႏွင့္ အေရအတြက္အား ခန္႔မွန္း ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ ေလ့လာၾကည့္႐ႈျခင္း အားျဖင့္ ယေန႔ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ လြ တ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ ေလတပ္ သည္ MiG-21(J-7)ႏွင့္ MiG-19 (J-6) တုိက္ေလယာဥ္မ်ားကုိ အမ်ားဆုံး အသုံးျပဳေန သည့္ တပ္ဖြဲ႔မွ စြမ္းပကား ပုိမုိ ေကာင္းမြန္ေသာ တုိက္ေလယာဥ္ အုပ္စု ကုိ ေပါင္းစပ္ အသုံးျပဳေနသည့္ တပ္ဖြဲ႔ အျဖစ္သုိ႔ အလ်င္အျမန္ ေျပာင္း လဲေနေၾကာင္း ကုိ ေလ့လာ ေတြ႔ရွိႏုိင္ ပါ သည္။ တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံသည္ ႐ုရွားတုိ႔ ထံမွ Su-27ႏွင့္ ပုိမုိေခတ္မီ အဆင့္ျမင့္သည့္ Su-30 တုိက္ေလယာဥ္မ်ားကုိ ဝယ္ယူလ်က္ ရွိၿပီး ျပည္တြင္း၌လည္း လုိင္စင္ခံ၍ အမ်ားအျပား ထုတ္လုပ္ လ်က္ ရွိပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ကုိယ္ပုိင္ နည္းပညာျဖင့္ ျပည္တြင္း၌ တည္ေဆာက္ ထုတ္လုပ္ ထားသည့္ J-20 ပၪၥမမ်ဳိးဆက္ ကုိယ္ေပ်ာက္ တုိက္ေလယာဥ္ စမ္းသပ္ပုံစံ တစ္စီးကုိလည္း မၾကာေသးမီ အခ်ိန္က ထုတ္ေဖာ္ျပသ ခဲ့ပါသည္။

J-7 တုိက္ေလယာဥ္မ်ားအား ပ်ံသန္းမႈ ရပ္ဆုိင္းရေတာ့မည့္ အျခား အေၾကာင္း အခ်က္မွာ ယင္း တိုက္ေလ ယာဥ္မ်ားျဖင့္ ေခတ္မီ အဆင့္ျမင့္ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာ၌ ကိုက္ညီမႈ မရွိေ တာ့ ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံသည္ ၎၏ တိုက္ေလ သူရဲ ေလ့က်င့္ေရး အစီအစဥ္မ်ားအား ျပန္လည္ ျပင္ ဆင္ ေနၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဆိုပါ အခ်က္သည္ အလြန္ အေရးႀကီးေ သာ ကိစၥ တစ္ရပ္ျဖစ္ ျမႇင့္တင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ ထားသျဖင့္ J-7 တိုက္ေလယာဥ္သည္ MiG-21 ေလယာဥ္၏ မ်ဳိးကြဲ တိုက္ေလယာဥ္မ်ား အနက္ အဆင့္ အျမင့္ဆံုး အမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေ သာ ၆ ႏွစ္တာ ကာလအထိ MiG-21 ႏွင့္ J-7 တိုက္ေလယာဥ္ အစီးေရ ၁ဝဝဝဝ ေက်ာ္ ထုတ္လုပ္ ထားသျဖင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ ရာစုႏွစ္အတြင္း ဂ်က္ေလယာဥ္ အမ်ားဆံုး ထုတ္လုပ္သည့္ ႏိုင္ငံအျဖစ္ မွတ္တမ္း တင္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ (ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ကာလ အတြင္း၌ ပန္ကာတပ္ တိုက္ေလယာဥ္ အေျမာက္အျမား ထုတ္လုပ္ျခင္းသာ ရွိခဲ့ပါသည္။) ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ဆိုဗီယက္ ျပည္ေထာင္စု ၿပိဳကြဲ ၿ ပီးေနာက္ပိုင္း အခ်ိန္အထိ MiG-21 တိုက္ေလယာဥ္ ၁၈၆ စီးမွာ ႐ုရွား တပ္မေတာ္ တြင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ဆဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း ႏွစ္အနည္းငယ္ ၾကာၿပီးေနာက္ အဆိုပါ တိုက္ေလယာဥ္ အားလံုး ကုိ ပ်ံသန္းမႈမွ တရားဝင္ အနားေပး ခဲ့ပါသည္။ ယခုလက္ရွိ အခ်ိန္အထိ MiG-21 တိုက္ေလယာဥ္ အမ်ား အျပားကုိ အဓိက အသံုးျပဳေနသည့္ ႏိုင္္ငံမွာ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံသာ က်န္ရွိၿပီး ၎တို႔ သည္ လည္း ယင္းတိုက္ေလ ယာဥ္မ်ားအား ပ်ံသန္းမႈ ရပ္ဆိုင္းရန္ စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။

Myawady News
တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံသည္ MiG-21 တုိက္ေလယာဥ္မ်ားအား ပုံတူကူး တည္ေဆာက္ထားသည့္ J-7 တုိက္ေလ ယာဥ္မ်ားကုိ ၎တုိ႔၏ ေရွ႕တန္း တုိက္ခုိက္ေရး ေလယာဥ္ (Front Line Fighter Aircraft) အျဖစ္ ထားရွိ အသုံးျပဳမႈမွ ရပ္ဆုိင္းေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ခဲ့ပါသည္။ 

အဆုိပါဆုံးျဖတ္ခ်က္ထြက္ေပၚလာျခင္းမွာ အံ့အားသင့္စရာကိစၥတစ္ရပ္မဟုတ္ေၾကာင္းႏွင့္ တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံ၌ လြန္ခဲ့ေသာ ၄ ႏွစ္ေ က်ာ္ က တည္းက J-10၊ J-11၊ Su-27၊ Su-30 ႏွင့္ J-8F ကဲ့သုိ႔ေသာ ေခတ္မီ တုိက္ေလယာဥ္ အေရအတြက္မွာ အစီးေရ ၅ဝဝ မွ ၁၂ဝဝ ေက်ာ္အထိ ႏွစ္ဆနီးပါး တုိးတက္ လာခဲ့ျခင္းေ ၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ တ႐ုတ္တုိ႔သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ၄ ႏွစ္ အခ်ိန္က ႐ုရွားလုပ္ MiG-19 တုိက္ေလယာဥ္မ်ားအား ျပည္တြင္း၌ တုပ ထုတ္လုပ္ထားသည့္ J-6 တုိက္ေလယာဥ္ႏွင့္ MiG-21 တုိက္ေလယာဥ္မ်ားအား ပုံစံတူ ထုတ္လုပ္ထား သည့္ J-7 တုိက္ေလယာဥ္ အစီးေရ ၂ဝဝဝ ေက်ာ္ အေပၚတြင္သာ အဓိက မွီခုိအားထား ခဲ့ရပါသည္။ ႐ုရွား လုပ္ ဗုံးႀကဲ ေလယာဥ္မ်ားအား တုပ ထုတ္လုပ္ ထားသည့္ ရာေပါင္း မ်ားစြာေသာ ဗုံးႀကဲ ေလယာဥ္မ်ားမွာ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ ေလတပ္၌ အသုံးေတာ္ ခံေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ တ႐ုတ္တုိ႔သည္ ပုံမွန္အားျဖင့္ ၎တုိ႔ ပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ ေလယာဥ္ အေရအတြက္အား ထုတ္ျပန္ ေၾက ညာေလ့ မရွိဘဲ သတင္း အခ်က္အလက္ မ်ားကုိ အင္တာနက္မွ တစ္ဆင့္ႏွင့္ ႏုိင္ငံ တစ္နံတစ္လ်ား လွည့္ လည္ ေလ့လာၾကည့္႐ႈျခင္း ျဖင့္ သာ ေလတပ္ စခန္းမ်ား၏ တည္ေနရာႏွင့္ အေရအတြက္အား ခန္႔မွန္း ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ 
ထုိသုိ႔ ေလ့လာၾကည့္႐ႈျခင္း အားျဖင့္ ယေန႔ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ လြ တ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ ေလတပ္သည္ MiG-21(J-7)ႏွင့္ MiG-19 (J-6) တုိက္ေလယာဥ္မ်ားကုိ အမ်ားဆုံး အသုံးျပဳေန သည့္ တပ္ဖြဲ႔မွ စြမ္းပကား ပုိမုိ ေကာင္းမြန္ေသာ တုိက္ေလယာဥ္ အုပ္စု ကုိ ေပါင္းစပ္ အသုံးျပဳေနသည့္ တပ္ဖြဲ႔ အျဖစ္သုိ႔ အလ်င္အျမန္ ေျပာင္းလဲေနေၾကာင္းကုိ ေလ့လာ ေတြ႔ရွိႏုိင္ပါသည္။ တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံသည္ ႐ုရွားတုိ႔ ထံမွ Su-27ႏွင့္ ပုိမုိေခတ္မီ အဆင့္ျမင့္သည့္ Su-30 တုိက္ေလယာဥ္မ်ားကုိ ဝယ္ယူလ်က္ ရွိၿပီး ျပည္တြင္း၌လည္း လုိင္စင္ခံ၍ အမ်ားအျပား ထုတ္လုပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ကုိယ္ပုိင္ နည္းပညာျဖင့္ ျပည္တြင္း၌ တည္ေဆာက္ ထုတ္လုပ္ ထားသည့္ J-20 ပၪၥမမ်ဳိးဆက္ ကုိယ္ေပ်ာက္ တုိက္ေလယာဥ္ စမ္းသပ္ပုံစံ တစ္စီးကုိလည္း မၾကာေသးမီ အခ်ိန္က ထုတ္ေဖာ္ျပသ ခဲ့ပါသည္။

J-7 တုိက္ေလယာဥ္မ်ားအား ပ်ံသန္းမႈ ရပ္ဆုိင္းရေတာ့မည့္ အျခား အေၾကာင္းအခ်က္မွာ ယင္း တိုက္ေလ ယာဥ္မ်ားျဖင့္ ေခတ္မီ အဆင့္ျမင့္ေလ့က်င့္ခန္း မ်ားေဆာင္ရြက္ရာ၌ ကိုက္ညီမႈ မရွိေတာ့ ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံသည္ ၎၏ တိုက္ေလသူရဲ ေလ့က်င့္ေရး အစီအစဥ္မ်ားအား ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ ေနၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဆိုပါ အခ်က္သည္ အလြန္ အေရးႀကီးေ သာ ကိစၥ တစ္ရပ္ျဖစ္ ျမႇင့္တင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ ထားသျဖင့္ J-7 တိုက္ေလယာဥ္သည္ MiG-21 ေလယာဥ္၏ မ်ဳိးကြဲ တိုက္ေလယာဥ္မ်ား အနက္ အဆင့္ အျမင့္ဆံုး အမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါသည္။ 

လြန္ခဲ့ေ သာ ၆ ႏွစ္တာ ကာလအထိ MiG-21 ႏွင့္ J-7 တိုက္ေလယာဥ္ အစီးေရ ၁ဝဝဝဝ ေက်ာ္ ထုတ္လုပ္ ထားသျဖင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ ရာစုႏွစ္အတြင္း ဂ်က္ေလယာဥ္ အမ်ားဆံုး ထုတ္လုပ္သည့္ ႏိုင္ငံအျဖစ္ မွတ္တမ္း တင္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ (ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ကာလ အတြင္း၌ ပန္ကာတပ္ တိုက္ေလယာဥ္ အေျမာက္အျမား ထုတ္လုပ္ျခင္းသာ ရွိခဲ့ပါသည္။) ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ဆိုဗီယက္ ျပည္ေထာင္စု ၿပိဳကြဲၿ ပီးေနာက္ပိုင္း အခ်ိန္အထိ MiG-21 တိုက္ေလယာဥ္ ၁၈၆ စီးမွာ ႐ုရွား တပ္မေတာ္တြင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ဆဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း ႏွစ္ အနည္းငယ္ ၾကာၿပီးေနာက္ အဆိုပါ တိုက္ေလယာဥ္ အားလံုး ကုိ ပ်ံသန္းမႈမွ တရားဝင္ အနားေပး ခဲ့ပါသည္။ ယခုလက္ရွိ အခ်ိန္အထိ MiG-21 တိုက္ေလယာဥ္ အမ်ား အျပားကုိ အဓိက အသံုးျပဳေနသည့္ ႏိုင္္ငံမွာ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံသာ က်န္ရွိၿပီး ၎တို႔ သည္ လည္း ယင္းတိုက္ေလ ယာဥ္မ်ားအား ပ်ံသန္းမႈ ရပ္ဆိုင္းရန္ စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
Myawady News

No comments:

Post a Comment