ေမာ္ေတာ္ယာဥ္သံုး သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ အေရာင္းဆိုင္ တစ္ခုကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-၀င္းျမင့္ေက်ာ္) |
CNG တကၠစီ ယာဥ္မ်ားသုိ႔ ေရာင္းခ်မည့္
သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ေစ်းႏႈန္းမ်ားအား ျပင္ဆင္သတ္မွတ္ သြားရန္ရွိေၾကာင္း
စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ထားခ်က္အရ CNG ေစ်းႏႈန္းမွာ ယခင္ေရာင္းေစ်း
ထက္ ျမင့္တက္လာဖြယ္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားတြင္
CNG ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ခြင့္ ျပဳသည့္အခ်ိန္မွစ၍ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႔ ေစ်းႏႈန္း
မ်ားကုိ Subsidize လုပ္ထားေသာႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ခဲ့ရာတြင္ ျပည္သူလူထုအတြက္
အမွန္တကယ္ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိမႈ မျဖစ္ေစဘဲ ယာဥ္ပုိင္ရွင္ လူနည္းစုေလာက္ကုိသာ
အက်ဳိးျဖစ္ထြန္း ေစသည္ ဆုိပါက CNG ေစ်းႏႈန္းကုိ Subsidize မလုပ္ေတာ့ဘဲ
သင့္တင့္ေသာ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
တကၠစီ ယာဥ္မ်ားသုိ႔ ေရာင္းခ်မည့္ CNG ေစ်းႏႈန္းကုိ သင့္တင့္မွ်တသည့္ ေစ်းႏႈန္း အျဖစ္ ျပင္ဆင္ သတ္ မွတ္ ေရာင္းခ်ႏုိင္ေရးကုိ မၾကာမီ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ႀကိဳတင္ အသိေပး ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တစ္ႏုိင္ငံလုံး အတုိင္းအတာျဖင့္ တရား၀င္ ခြင့္ျပဳထားေသာ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ သုံး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၂၇၄၇၆ စီးရွိၿပီး အေရာင္းဆုိင္ ၄၅ ဆုိင္ျဖင့္ တစ္လလွ်င္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ကုဗေပ သန္း ၆၀၀ ခန္႔ကုိ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ CNG ေရာင္းေစ်းမွာ တစ္ကီလုိဂရမ္လွ်င္ ၂၇၃ က်ပ္ ၀န္းက်င္သာ ရွိသျဖင့္ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ ေစ်းအနည္းဆုံး ျဖစ္ေနေၾကာင္း စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ ထားသည္။
တကၠစီ ယာဥ္မ်ားသုိ႔ ေရာင္းခ်မည့္ CNG ေစ်းႏႈန္းကုိ သင့္တင့္မွ်တသည့္ ေစ်းႏႈန္း အျဖစ္ ျပင္ဆင္ သတ္ မွတ္ ေရာင္းခ်ႏုိင္ေရးကုိ မၾကာမီ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ႀကိဳတင္ အသိေပး ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တစ္ႏုိင္ငံလုံး အတုိင္းအတာျဖင့္ တရား၀င္ ခြင့္ျပဳထားေသာ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ သုံး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၂၇၄၇၆ စီးရွိၿပီး အေရာင္းဆုိင္ ၄၅ ဆုိင္ျဖင့္ တစ္လလွ်င္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ကုဗေပ သန္း ၆၀၀ ခန္႔ကုိ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ CNG ေရာင္းေစ်းမွာ တစ္ကီလုိဂရမ္လွ်င္ ၂၇၃ က်ပ္ ၀န္းက်င္သာ ရွိသျဖင့္ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ ေစ်းအနည္းဆုံး ျဖစ္ေနေၾကာင္း စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ ထားသည္။
ျပည္သူ႔၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား စြမ္းေဆာင္ရည္ အကဲျဖတ္ အဖြဲ႔႐ုံးသုိ႔ တင္ျပလာသည့္ အၾကံျပဳစာ မ်ားတြင္ ျပည္သူလူထု အမ်ားစု စီးနင္းသြားလာေနသည့္ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားမ်ား CNG ရရွိရန္ အခက္အခဲေၾကာင့္ ကားပုိင္ရွင္မ်ားသည္ ထပ္မံတင္သြင္းရန္ စဥ္းစားေနေၾကာင္း၊ လက္ရွိ ထုတ္ေပး ထားသည့္ CNG တကၠစီ ယာဥ္မ်ားအား CNG ထုတ္ခြင့္ ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းၿပီး ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား သုိ႔ ေျပာင္းလဲထုတ္ေပးျခင္းႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပး စက္႐ုံမ်ားသုိ႔ ပုိမုိထုတ္ေပးျခင္းသည္ အမ်ားျပည္သူ အက်ဳိးစီးပြားကုိ ပုိ၍ေဆာင္ရြက္ ေပးႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အၾကံျပဳ တင္ျပထားျခင္းမ်ား ရွိသျဖင့္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနက CNG ေစ်းႏႈန္းကုိ ျပင္ဆင္ရန္ သုံးသပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အတြင္းရွိ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းအျဖစ္ အပ္ႏွံဖ်က္သိမ္းၿပီး CNG သုံး ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ားအတြက္ CNG ျပန္လည္တပ္ဆင္ အသုံးျပဳခြင့္ ျပဳၿပီးသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အေရအတြက္မွာ ၅၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားတြင္ CNG တပ္ဆင္ခြင့္ ရရွိရန္အတြက္ စာရြက္စာတမ္းမ်ား စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ ယာဥ္ပုံစံ ထုတ္ယူျခင္း၊ ယာဥ္စစ္ေဆးျခင္း၊ စစ္ေဆးေရးမွဴးမွ မွတ္တမ္းတင္ ဓာတ္ပုံ႐ုိက္ျခင္း၊ ယာဥ္စစ္ေဆးမႈကုိ အင္ဂ်င္နီယာဌာနမွ စစ္ေဆးျခင္း၊ ႏွစ္ပတ္လည္ ယာဥ္စစ္ေဆးခ၊ စာအုပ္ဖုိး၊ ကတ္ဖုိးေပးေခ်ရျခင္း၊ CNG သုံးစြဲခြင့္ကတ္တြင္ အခ်က္အလက္ ေရးသြင္းျခင္း၊ လယ္ဂ်ာ ေရးသြင္းျခင္း၊ CNG စာအုပ္တြင္ အခ်က္ အလက္ ေရးသြင္းျခင္း၊ BookSection ဌာနမွ စာအုပ္ႏွင့္ ကတ္အခ်က္အလက္ မ်ားကုိ စိစစ္ျခင္း၊ ႀကီးၾကပ္ေရး အင္ဂ်င္နီယာမွ စာအုပ္ႏွင့္ ကတ္၏ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ ျပန္လည္စိစစ္ျခင္း အစရွိသည့္ လုပ္ငန္းအဆင့္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ရေၾကာင္း သိရသည္။
ELEVEN
No comments:
Post a Comment