အရစ္က်ကားေရာင္းခ်မႈ လူနည္းစုသာ ၀ယ္ယူႏိုင္
ကားကုမၸဏီမ်ားမွ
တင္သြင္းလာသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို အရစ္က်စနစ္ျဖင့္ေရာင္းခ်မႈရွိေသာ္လည္း
၀ယ္ယူသူမ်ားအတြက္ အရစ္ က်စနစ္ျဖင့္ ေငြေပး ေခ်မႈမွာ
သာမန္လခစား၀န္ထမ္းမ်ား၏ ၀င္ေငြျဖင့္ႏႈိင္း ယွဥ္ပါက ၀ယ္ယူႏိုင္ရန္
ရာခုိင္ႏႈန္း အနည္းငယ္သာ ရွိျခင္း ေၾကာင့္ အေျခခံလူတန္းစားအမ်ားစု၏
ပ်မ္းမွ်၀င္ေငြေပၚမူတည္၍ ၀ယ္ယူႏုိင္မည့္ အရစ္က်စနစ္ကို
ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္ေၾကာင္း လခ စား၀န္ ထမ္းမ်ားႏွင့္ ကား ၀ယ္ေရာင္းမ်ားက
ေျပာသည္။
"ကားျပပြဲတြင္ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ဆက္ တုိက္လုပ္လာတယ္။
အေရာင္းျပခန္း ေတြမွာကလည္း ေဈးႀကီးတဲ့ အခ်ိန္ကစ လုိ႔ အခုေခါက္ခ်ဳိး
က်သြားတဲ့အခ်ိန္အထိ ေဈးႏႈန္းအမ်ဳိးမ်ဳိးမိၿပီး ၀ယ္ယူတင္သြင္း
ထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေငြေၾကးအရ ေျပာရင္ နစ္နာမႈေတြ ရွိမွာပါပဲ။ သူတုိ႔
ေတြကေတာ့ ျပခန္းေတြမွာ ပံုေနတဲ့ ကား ေတြကို ၀ယ္သူေတြ စိတ္၀င္စားႏုိင္မယ့္
ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေၾကညာၿပီး အရစ္က်စနစ္ နဲ႔ ေရာင္းတာ သံုးလနီးပါးေလာက္ပဲ
ရွိေသးတယ္"ဟု ကားျပပြဲသို႔ သြားေရာက္ ေလ့လာခဲ့ သည့္ ေဆးကုမၸဏီ၀န္ထမ္း
ကိုမင္းထက္ဦးက ေျပာသည္။
ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထိုင္ ေသာ
လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးကလည္း " MCC က ကားျပပြဲမွာ လုပ္ငန္းသံုးယာဥ္ တစ္စီး
အရစ္က် ၀ယ္မလို႔ သြားၾကည့္ျဖစ္ တယ္။ ကနဦးေငြ သိန္း ၃၀ ေလာက္ ေပးရ မယ္။
က်န္တဲ့ေငြကို အထက္နဲ႔ ခ်ိတ္ၿပီး ေတာ့ အရစ္က်ေပးသြင္း ရမယ္။ အဲဒီ အထိ
ေကာင္းေနေသး တယ္။ အ၀င္မွာ ေငြေခ်းဖို႔အတြက္ စာရြက္စာတမ္း ပိုင္ဆုိင္မႈ
အေထာက္အထားျပရတယ္။ အဲဒီမွာ ျပႆနာေလးနည္းနည္း ရွိလာ တယ္။ ကြ်န္ေတာ္က
ေတာင္ဥကၠလာပ သုမဂၤလာလမ္း မႀကီးေပၚမွာ ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေၾကာင္း
အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အိမ္၀ယ္ယူတဲ့အခါမွာ ေပ ၂၀ မျပည့္ဘူး။ အိမ္ဂရန္က
မိတၱဴေပါ့။ ေတာင္ဥကၠလာပ ေျမက ေပ ၂၀ ကြက္ေတြ မ်ား တယ္။ အရင္တုန္းက
မေျပလည္ခဲ့လုိ႔ ေျမကို တစ္ျခမ္းစီပိုင္းၿပီး ေရာင္းခ်ခဲ့ၾကတယ္။ လက္ရွိ
ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းသံုး ပစၥည္းေတြ ေရာင္းေနတယ္။ ေပ ၂၀ မျပည့္ဘူးဆိုေပမယ့္
ကာလတန္ေၾကးနဲ႔ တြက္ရင္ လမ္းမတန္းျဖစ္တဲ့အတြက္ သိန္းေထာင္ဂဏန္းေလာက္ ေပါက္
တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂရန္အစစ္မျပႏိုင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဘဏ္ကေန တစ္ဆင့္ ၀ယ္ယူဖို႔
မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ကား၀ယ္ဖုိ႔ ကိစၥပ်က္ သြားတယ္။ အဓိက အေၾကာင္း အရင္းကဘာလဲ။
ကာလေပါက္ေဈးနဲ႔ တြက္ရင္ေတာင္ သိန္းေထာင္ဂဏန္း ေလာက္ တန္ေနတဲ့ ေနရာ တစ္ခုကို
ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့သူတစ္ေယာက္က သိန္းရာေက်ာ္တန္ကားကို၀ယ္ယူဖုိ႔ ဘဏ္
စနစ္နဲ႔လုပ္ကိုင္ရတာ အဆင္မေျပတာ ဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာ သိပ္မဖြံ႕ၿဖိဳးေသး
တာပါ။ ဒီကိစၥက ကြ်န္ေတာ္တို႔လို အိမ္ ပိုင္ဆိုင္တဲ့သူေတြ အရစ္က်စနစ္နဲ႔
၀ယ္မယ္ဆိုရင္ ၾကံဳရ မွာပါ"ဟု ၎၏ အျမင္ကို ေျပာသည္။
ကားျပပြဲသို႔
လာေရာက္ေလ့လာသူ တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုေအးတင္ကလည္း "အခု ေရာင္းေနတဲ့ အရစ္က်စနစ္က
လူေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ား ၀ယ္ႏိုင္ဖုိ႔မရွိဘူး။ လူ အနည္းစုအတြက္ပဲ
ေကာင္းႏိုင္တယ္။ ကနဦးမွာ တန္ဖိုးရဲ႕ ၃၀ ဒါမွမဟုတ္ ၃၅ ရာခုိင္ႏႈန္း
အရင္ေပးရမယ္။ ၿပီး ေတာ့ က်န္တဲ့ေငြကို အခ်ိန္ကာလအပိုင္း အျခားနဲ႔
အၿပီးသြင္းရမယ္ဆိုေတာ့ ကား တစ္စီးပိုင္ႏုိင္ဖုိ႔ဆိုတာ အေျခခံလူတန္း
စားေတြရတဲ့ ၀င္ေငြနဲ႔ တြက္ရင္ အိပ္မက္ သာသာပဲ ရွိတယ္"ဟု ေျပာသည္။
မႏၲေလးတြင္ျပဳလုပ္ေသာ ကားျပပြဲသို႔ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့သူတစ္ဦးကလည္း
"မႏၲေလးမွာလုပ္တဲ့ ကားျပပြဲကို သြားၾကည့္ျဖစ္တယ္။ ဒီလပထမပတ္မွာ စလုပ္တာပါ။
အဲဒီမွာ အားမာန္သစ္က မီနီဗင္ကားေတြကို ပထမအရစ္ ၃၅ ရာခုိင္ႏႈန္းသြင္းၿပီး
က်န္တဲ့ေငြကို သံုးႏွစ္ အရစ္က်စနစ္နဲ႔ ေရာင္းေနတာ ေတြ႕ရ တယ္။ ပထမအရစ္က ၂၈
သိန္းေလာက္ က်မယ္။ က်န္တဲ့ဟာက တစ္လကို ၁၈၀,၀၀၀ ဘဏ္ သြင္းစနစ္နဲ႔ေပါ့။ ၀ယ္
တဲ့လူမ်ားပါတယ္"ဟု ေျပာသည္။
အရစ္က်စနစ္ျဖင့္၀ယ္ယူမႈ စတင္
အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာ၌ အိမ္ရာမ်ား၊ တယ္လီဖုန္းမ်ားႏွင့္ ကားမ်ား၀ယ္ယူမႈ တြင္
ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္ လည္း အရစ္က်စနစ္ ၏ ေပးသြင္းရမည့္ ေငြပမာဏမွာ ျမင့္ မား
ေနျခင္းေၾကာင့္ လူအမ်ားစု၀ယ္ယူ ႏိုင္ရန္ခက္ခဲသျဖင့္ လက္ရွိႏႈန္း ထား
မ်ားကို ထပ္မံေျဖေလွ်ာ့ျခင္း၊ ႏွစ္ရွည္ စနစ္ျဖင့္စီစဥ္ေပးျခင္းမ်ဳိးတုိ႔ကို
ျပဳလုပ္ ေပးသင့္ေၾကာင္း ကား၀ယ္ေရာင္း လုပ္ကိုင္သူ ကိုဦးက ေျပာသည္။
၎က ျပည္ပႏိုင္ငံအမ်ားစုတြင္ ႏိုင္ငံသားမ်ားအား အရစ္က်စနစ္ျဖင့္ ေနအိမ္၊
ကား၊ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္း မ်ား ၀ယ္ယူမႈမွာ လြန္ခဲ့ ေသာ ၁၀ စုႏွစ္
မ်ားအတြင္းမွ စတင္ခါ ေခတ္စားလာခဲ့ ၿပီး ႏိုင္ငံသားမ်ား အေနျဖင့္အလုပ္
အကိုင္ႏွင့္ လုပ္ငန္း၀င္ေငြတုိ႔အေပၚ မူ တည္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ယခု
ေရာက္ရွိေန သည့္ အသက္အရြယ္ႏွင့္ လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစား အေပၚမူတည္၍
ေသာ္လည္းေကာင္း လူတန္းေစ့ေနထုိင္ ရပ္တည္ႏိုင္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္
ေပးေနမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း ေျပာသည္။
ျပည္တြင္း၌လည္း
ႏုိင္ငံသားတုိ႔၏ ၀င္ေငြေပၚမူတည္၍ ႏွစ္ရွည္အရစ္က် ၀ယ္ယူႏုိင္သည့္
အခြင့္အလမ္း မ်ားစြာ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္၍ လုိအပ္ေၾကာင္း ႏွင့္
ျပည္သူမ်ားလူေနမႈဘ၀ျမႇင့္တင္ေပး ရာတြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္အမ်ားစု လည္း
တစ္တပ္တစ္အားပါ၀င္သင့္ ေၾကာင္းလည္း ၎က ေျပာသည္။
သို႔ရာတြင္
လက္ရွိအေျခအေန၌ ျပည္တြင္းမွ သာမန္လူတစ္ဦး ရရွိသည့္ ၀င္ေငြပမာဏမွာ
အလြန္နည္းပါးျခင္း ေၾကာင့္ လက္ရွိေဆာင္ ႐ြက္လ်က္ရွိေသာ အရစ္က်စနစ္မွာ
လူလတ္တန္းစားမ်ား အတြက္ပင္ အေတာ္ႀကိဳးစား႐ုန္းကန္ရ မည့္
အေနအထားတြင္ရွိေနျခင္း ေၾကာင့္ လူအမ်ားစုတတ္ႏုိင္သည့္ ႏႈန္းထားမ်ား ျဖင့္သာ
အရစ္က်စနစ္ကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္သင့္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
ref: The Myanmar Times
No comments:
Post a Comment